Sunday, January 20, 2013

lagi tenang

aku rasa balik dari ulu yam buat aku rasa lagi tenang.
aku rindu tengok kebesaran Allah kat sana
bangun subuh rasa tenang sangat. aku rasa tk pernah aku dapat ketenangan macam tu. 
setiap langkah berjalan menuju ke surau mulut tk lekang berzikir. pagi pagi jumpa orang ucap ' Assalamualaikum' lagi bertambah tenang. sumpah aku rindu suasana dekat sana. aku rindu abang Alang. aku rindu abang harith dengan abg Nik. aku rindu kak Bib. aku rindu kak Fhatin lagi lagi kak ukhti walau jumpa sekejap tapi aku rasa rapat. dorg semua ni lah yang bantu aku format balik HATI aku. Syukur sangat sebab Allah pilih aku. Dalam beratus ratus Allah tetap nampak aku yang kerdil ni. SubhanAllah terima kasih Ya Allah. macam macam ilmu aku dapat kat sana. impak kem ni terlalu besar tersangat indah bagi aku. tk mampu aku nilai dengan perkataan hanya mampu ucap Alhamdulillah. Terima Kasih Ya Allah. I Love You Allah :)
mungkin 2013 ini yang sangat indah untuk hidup aku. aku tahu esok belum pasti untuk aku. aku kena siap sedia untuk jumpa Allah bila-bila masa jee. macam macam perancangan dah aku buat. jauhh luar kotak pun ada. jauh tersasar pun ada. jauh luar kemampuan pun ada. fikir 10-20 tahun akan datang apa aku nak buat. apa aku dah dapat. macam macam yang aku nak. macam macam dah aku rancang tapi bila ingat balik :

'Wamakaru Wamakarallah Wallahu Khairulmakirin'

Firman Allah Dalam surah  Ali-Imran ayat 54 bermaksud:

"Mereka merancang , Allah juga merancang ,Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang"

kita manusia hanya mampu merancang, tapi Allah dah menentukan segala-galanya untuk kita. Berdoa dan bertawakal. Jangan pernah lupa pada-Nya. InsyaAllah.


No comments:

Post a Comment