Saturday, June 27, 2015

Kehidupan

Sabtu. 2.19a.m
10 Ramadhan 1436h


Mata dah terasa  mengantuk. Tapi otak ligat berfikir. Flashback segala macam yang pernah aku buat. Entah. Tiba tiba teringat kisah lama. Malam ni rasa emosi terlebih pulak. Melimpah dari dalam kotak fikiran. Mana lagi tempat aku nak meluah. Sini lah tempatnya. Mengarang apa yang terdetik dalam hati. Apa yang terfikir dek otak. Allahuakbar. Terasa rugi teringat zaman aku dulu. Suka mencuba apa yang tak perlu. Lalu apa yang aku dapat? Dosa. Allah! Tapi aku syukur. Aku tak terus lalai dan selesa dengan apa yang pernah aku buat dulu. Mungkin bagus juga dah mencuba dari awal. Bila otak dah mula fikir waras, dah besar macam ni tak perlu mencuba lagi. Dah tahu, dah boleh fikir secara waras. Dulu aku mungkin separa waras. MUNGKIN. Ya allah. Ampunkan dosa dosa aku. Dosa masa silam aku Ya Allah. Syukur kau masih melindungi aku dengan dikelilingi keluarga dan sahabat. Syukran Ya Allah. Syukran. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment